Khamis, 22 September 2011

AL-QURAN PANDUAN HIDUPKU

Tafsir Al-Quran
Alhamdullilah...Bersyukur kepada allah..dengan nikmat yang diberikan kepada aku..Nikmat dimana aku dapat menhirup udara hingga sekarng...Alhamdullilah juga..dngan diizinkan Allah..Akhir nya dah berakhir pun kertas English..hnya doa jer mampu ku iringi bersama...InsyAllah..Terserah kepada Allah...untuk menilai sejauh mner usaha aku..Pada post kali nie..aku nak cerita sedikit...pasal tafsir Al-quran...yang baru shaja dibeli...Tafsir nie...aku beli sebb first time aku tengok..aku memg nak beli..and akn beli..sebb memg bgus sngat..aku beli quran tue dalam 3 minggu yang lepas....Dalam tafsir quran nie...memg best sngat baca...Contohnye..Setiap makna ayat quran nie..dah dilabelkan tajuknye..Contohnya..Balasan Allah kepada umat nabi Nuh..Hukum zina...mcam2 la...Lepas je aku beli...aku terus baca...Tafsir quran nie dah jadi panduan hidup aku....Setiap kali g kelas...mesti bawak tafsir quran....Maksud demi maksud aku selami..Bila tidur je..aku letak seblah bantal..aku rasa tenng sngat...Kini..Quran tafsir tue dah takde padaku...Aku harap..orng yng memegang tafsirku itu..bermanfaatkan tafsir itu...Allah itu maha mengetahui gerak hati hambaNya...Ikhlas kerana Allah..Hti nie..telah Allah gerakkan...untuk memberi kepadanya...Hidup itu sangat indah memperolehi cinta Allah...InsyAllah..dengan mencintai Allah..aku akn mendapat pasngan yang mencintaiNya juga..Amin...

DOA MENDAPAT PASANGAN DAN ZURIAT YANG SOLEH...^_^


"Ya Tuhan kami, anugerahlah kepada kami, isteri dan zuriat yang menyejukkan mata, dan jadikanlah kami, imam bagi orang yang bertakwa". (Al-Furqan ayat 74).

Tiada ulasan: