Khamis, 11 Julai 2013

"Saya dah besar!!"-Miyomi


Assalamualaikum w.b.t

Alhamdullilah 2nd Ramadhan.Today is Thursday,wonderful day.
#Alhamdullilah

Since Miyomi dah genap 1 bulan,dan sekarang dah nak masuk 1 bulan lebih,teringin nak abadikan gambar2 miyomi dalam blog ni.

Cat??
"Eeee..kotornya!"

Ok,dulu saya memang macamtu,jenis tak suka pada bulu,pada bau busuk,and my family pun memang tak minat pada binatang.

Macamna boleh terjebak?

1 Jun 2013
Hari saya first saya kerja,kt post tu memang penuh dengan kucing.
Nak tak nak kene jugak berjinak-jinak,since k.Jue memng minat binatang,So,saya pun beljar jugak lah suka2.

Tau tak,sejak post pasal kucing,many respon dari kawan2.

"Eh,bukan kinah takut kucing ke.."
"Boleh makan ke dngan kucing.."
"Kinah suka binatang!!"


Hahahahah..Mula2 agak kekok,lama2 ok lah
I still remember one of hadis riwayat Bukhori,

“Seorang wanita masuk neraka kerana kucing. Ia menahannya hingga mati. Ia masuk neraka kerananya, kerana ia tidak memberinya makan sebab ia menahannya, dan tidak membiarkannya makan serangga-serangga tanah.” 

Patutlah K.jue setiap hari bawak makanan kucing ataupun nasi.Repect her!
Korang tahu tak?
Rasulullah S.a.w pernah membela dan berbuat sangat baik dan sayangkan kucing.
 Semoga kita semua tidak berlaku zalim dan kasar terhadap binatang kesayangan nabi ini.^_^

Jom kita tengok gambar2 comel Miyomi.

*********************************************************************************


























Inilah Gambar yang saya rasa paling cantik =)








Comel kan?
#SubhnAllah #Alhamdullilah


Last but not Least, renungkan =)


Sabda Nabi saw maksudnya:

“Berbuat ihsan pada setiap roh yang masih hidup terdapat ganjarannya” (Hadis Riwayat al-Bukhari dan Muslim)

Imam al-Nawawi mengatakan: Walaupun hadis ini umum, maksudnya khusus kepada haiwan yang perlu dihargai nyawanya. Iaitu haiwan yang tidak diperintahkan agar kita membunuhnya. (‘Aun al-Ma’bud)



Ikhlas,
Norsakinah Ideris


Tiada ulasan: