Rabu, 28 Ogos 2013

Luahan Hati [PART 3 ]



Assalamualaikum w.b.t

Alhamdullilah,Syukur pada Allah kerana selalu disampingku setiap saat.
Alhamdullilah

This week aku rasa aku bnyak sedih,
Kesedihan aku dirasai sendiri oleh sahabat2 aku.
Pada suatu malam tu,I got message.

Dalam message bnyak dengan kata2 nasihat and sahabat tu pesan,jika kita sedih dengan dugaan di dunia or penat dngan segala dugaan yang kita hadapi,Renung2 kanlah kisah Maryam.

Dan aku pun mula baca and mendalami kisah maryam dan anaknya Nabi Isa.
Seriusly aku memng tak sekuat Maryam,Bidadari Syurga.
Satu2nya Ujian yang aku berat sekali ialah perasaan.

Dan Sahbat tu pesan lagi,andai awak penat dngan dunia ni,Bngunlah malam sellu,mengadulah pada Allah.
Ye,mmg aku penat,namun aku teruskan jugak.
Sebab Aku tahu,bila aku lemah,aku semakin dekat pada Allah.


Tapi ini kan dah takdir Allah,Allah dah tentukan segalanya.
Hadiah yang terbaik buat diriku.

Semoga Allah memaafkan aku ketika berbuat dosa,
Aminn.
Mungkin ini yang terakhir,Semoga Allah memberi pertunjuk.



Istimewa BuatMu-RAIS-

Kau tinggalakan keluarga tercinta,
Berangkat ke Timur bersama duka,
Bersemuka Malaikat berupa manusia,
Membawa pertusan dari Yang Maha Esa.

Gementar cemas segera bermula,
Rancak debaran memuncak di dada,
Bagaimana dapat Ku kandungi Isa,
Ku masih suci belum berpunya.

Di pohonan tamar dudukmu keresahan,
Lahirlah Isa dengan izin Tuhan,
Terlupa walau sekelumit kesakitan,
Rahmat dan nikmat selubungi badan.

Kau gendong bayi yang kemerahan,
Peristiwa pelik mula dihebohkan,
Berlaku pendebatan cemuh-cacian,
Pasrah kau hadapi bertambah keimanan

Ketabahanmu Maryam...
Lambang keagungan wanita Islam,
Dugaan mendatang tak jua hatimu kelam,
Biar badai melanda kau sentiasa tenang,
Biar lautan bara tetap kau renang.

Oh...Ya Allah,
Terlalu banyak ku hadapi dugaan
Hingga tak terlarat ku dilipkulkan (Rintihanmu didengari Tuhan),
Bersuara Si Kecil memberi jawapan,
Melerai segala kusut persoalan (Terbongkar rahsia keagungan Tuhan).

Sebuah dalam al-Quran,
Kisah ketabahanmu telah diabadikan,
Sungguh teguh imanmu Maryam,
Biar berjuta belati menikam... Iklan
Jadwal Sholat Elektronik
Belajar Quran dengan Sekali Sentuh



Yang Ikhlas,
Norsakinah Ideris

Tiada ulasan: