Jumaat, 20 September 2013

Si Budak Chemist


Assalamualaikum w.b.t
Alhamdullilah FRIDAY again,

cuaca yang sangat baik,sampaikan malam tadi aku x sedar langsung.
Mungkin penat sangat and  perut meragam.
Serius,aku rasa mcm dah lama x makan nasi.
Baru dua hari,dah rasa mcm seminggu tak makan.

ok tutp pasal KELAPARAN aku..
kang aku bebel kang,puas plak nak tadah air liur.
Minggu ni too many problems+ cabaran +dugaan yang aku face.
Siapa yang sempat baca entry aku before this,
untunglah..hahah
Actually,aku dh padam pun entry tu,
Mana taknya,I got many message from kawan2,BFF (ni bukan boy friend k!),semua dok tanya aku,

*****************
"Why ? Why  Kinah?"
*****************
Mungkin selama ni dieorng tngok aku jns senyap,tetibe pappppp jadi sedih camtu.
Semua dok korek,dok tnya.
Jalan penyelesaian,aku ialah  padam entry tu.
Biarlah dia berkubur dlam RECYCLE bin~~ ngeegeeg..

Aku tak anggap Kehadiran "Perasaan" ini satu masalah,
Tapi normal la kan,ada perasaan.
tambah2 umur aku yang budak2 ni approximte nk masuk 21,
memang sedikit sensitif kot.
But its ok,
Aku ambik sebgai Cabaran!

Full stop..
--------------------------------------------------------------------

Tutp cerita pasal Perasaan ni,
Jom bukak cerita pasal si budak chemist.
Semalam lepas puas nangis dek pasal ptptn,
aku ada lab session,
Experiment pasal periodic table,
Actually aku takut nak buat experiment ni,yerla bhan chemical takut sikit kan.


But dngan izin Allah,Finally dapt gak setel kan lab untuk semlam,before that aku nak tnya korang.
Cuba teka apa bende ni?

Ini ialah Goggles,Ntah la betul ke x ejaan dia,
As a future CHEMISTS,Aminn 
Setiap kali experiment kitaorng kene pakai bende alah ni,aku rasa aku mcm orng jepun kot pakai bende ni,(perasan jap.hahah)





Actually aku rasa bersyukur sangat dapat masuk course ini,walaupun tak sehebat as Medic,Dentist or Farmasi,Tapi aku rasa chemistry ni paling best,
Sebb Prof cakap,
"Chemistry is the central of Snc"
Ye dop??
Dan aku yakin apa yang Allah bagi ni adalah yang terbaik buatku..

untuk Pengetahuan korang,
Course ni ialah course baru kat uia.Kira Uia baru buka.
Bachelor Of Snc (Applied chemistry),
Ada 3 concentration,

******************************
Halal Haram Food
Medicinal Chemistry
Occupational safety and Environment

*******************************

Since kami adalah the First Batch (Batch 131),
So,kami memg disayangi oleh Prof2 disini,Ececceehh
Just Joking ^_^

Maka terciptalah satu Organisasi Penting untuk mengukuhkan lagi ukhwah diantara kami,
Lupa nak bgthu,Intake student kali ni only 40 , tapi dah ditambah mnjadi 43,
Ada senior yang tukar course from biomedic ke chemistry,


═══════════════════
Organisasi Batch BSCH 13/14
═══════════════════
█▓▒░ BATCH LEADER ░▒▓█
Ahmad Jazmi bin Abdul Rahman


█▓▒░ ASST. BATCH LEADER ░▒▓█
Akmal Murni

█▓▒░ SECRETARY ░▒▓█
Dayang Fatin Nadhirah

█▓▒░ TREASURER ░▒▓█
Nur Aisyah Syafiqah Murat

▓▒░ DISCIPLINE & DA'WAH BUREAU ░▒▓
► Muhammad Shafizal
► Anis Hamizah Hamid

▓▒░ SPORTS & RECREATION BUREAU ░▒▓
► Fazleen Faridz
► Muhammad Atif

▓▒░ WELFARE & PROMOTION BUREAU ░▒▓
► Norsakinah Ideris

▓▒░ EDUCATION & TRAINING BUREAU ░▒▓
► Hidayah

▨▨▨〖 CLASS SUBJECT REPRESENTATIVE 〗 ▨▨▨
▣ Organic Chemistry I : Anys Dinys
▣ Inorganic Chemistry I : Lutfi Azmi
▣ Concepts in Physics : Adib
▣ Mathematics for Chemists I : Afiq Luke Man



Alhamdullilah,aku tercalon untuk involve dlm organisasi ni,
Welfare and Promotion Bureu ^_^
Mungkin nama aku femes kot diklngn budak2 chem,(Ok!ni lagi la perasan nya.hahha,Istighfar jap =))


Ok guys,Aku nak g solat jap kat surau and after this ada halaqah.
Tajuk :"Mahalnya Aku"

Aku rasa mungkin tajuk ni sesuai sangat dngan aku,so for the next time kena berhati2 =)

Alhamdullilah,selesai sudah solatnya,
Next entry sakinah akn update topic halaqah ok!

Bagi aku,Yang paling best kat dalam UIA kuantan ni,ialah MASJID dia.
Masjid dia besar kot,macm masjid terapung gitu.
Now,aku selalu paksa diri aku if aku mals ke masjid,sebab kat masjid je I found myself.
Cewahhh...haritu,mula2 g masjid,sorang2 je,
pastu ajak sham,sekarang berdua,next time nak ajak ramai lagi g masjid.

Alhamdullilah,harini Aku rasa hepi sikit,sebab baru je balik dari halaqah and Alhamdullilah Quiz CALCULUS dapat full mark,
Alhamdullilah2x.
Ni bukan nak berlagak ke apa,tapi just nak bg aku semangat untuk face masalah aku lepas2 ni ^_^

Jalan kerja punyerlah panjang,Total mark hanyalah 0.5%


 Last But not Least,


Sometime,orang nampak aku senyap,hepi go lucky,ceria x mudah menangis,
But Deep in My heart,Hanya Allah saja yang tahu cerita hati aku.
Mugkin aku yang bnyak main dengan perasaan dan sebenarnya apa yang aku rasa ni adlah sementara.
You need a strength Sakinah!!

Aku tertarik dengan kata2 ni,
Rintihan taubat Nabi Yunus A.S.

"Tidak ada Tuhan melainkan-Mu (duhai Allah).
Maha suci Dikau (duhai Allah).
Aku adalah orang yang zalim."
(Al-Anbiya', 87)

Orang soleh sentiasa menginsafi kedudukannya di sisi Allah.
Sentiasa sedar diri.
Moga 'rasa' ini tidak tercabut dari hati kita.

"Dear sakinah,Umur kamu baru nak masuk 21,
perjalanan mu masih panjang,
Kejarlah cinta Allah,
Jadilah Wanita yang solehah,
Yang taat kepada Kedua Ibu Bapa,
Yang mencintai Allah dan Rasul S.A.W "

Aku tertarik dengan kata2 seorng hamba Allah ni pada ku,
"La tahzan Ya Ukhti,
Jadilah seperti Mariam,yang tabah menghadapi dugaan"


Ok,Out dulu,
Terimas,Arigato kerana sudi membaca luahan hati Norsakinah Ideris.


Yang Ikhlas,
Norsakinah Ideris





Tiada ulasan: