Jumaat, 24 Mei 2013

EXPERIENCE KERJA ♬ ♬ ♬ ♬

                  
                    ~Dengan nama Allaha yang maha permurah lagi maha mengasihani~

         Alhamdullilah2..Alhamdullilah sekali lagi saya dah berjaya "mengCOMMPLETkan" foundation saya di CFS IIUM. 2 TAHUN saya ditempatkan disitu sebagai persediaan ke Ijazah Sarjana Muda.InsyAllah pada bulan 9 ni (20 tahun 9 bulan),akan bergelar lah saya sebagai pelajar degree.Ok degree la sangat kan!
                                  
Back to Our Topic iaitu Misi Pengalaman Kerja.

Ok pengetahuan korang semua,actually setiap kali cuti sem memang saya akan kerja,not about money,but EXPERIENCE!!Tak kisah la kerja apa,cuci tandas ke,kerja kuli,face je dengan tabah dan ikhlas.
Kalau nak diikutkan pengalaman saya kerja,bnyak suka duka pahit yng saya face sepanjang bekerja,kene marah,kene toce,macam2 la...kira dah rasa semua tu,and dah lali pun =)




Jom kita pnjam mesin doraemon imbas balik ke masa lalu.

AFTER SPM & CUTI SEM 1,3

PEKERJAAN 1

Lepas habis spm,First kerja yang saya try,iaitu PENGEPAM MINYAK di petronas.Eh,betul ke "pengepam minyak"?
Kerja kat sini overall ok lah,kerja mengikut shift hour dari 7.am-3 pm.Yang bestnya kat sini ada elaun makan tengahari sebanyak RM 4!banyak kot( bagi saya ).Gaji plak kat sini biasa2 je RM 500.
Actually saya kerja kat sini just only for two weeks,pastu mintak resign.

REASON SEBAB RESIGN

-First time kerja,pastu kene marah ngan bos(sebb terlebh isi minyak,pam minyak tu berat)
*boleh sabar lagi
-Panas,muka hbs merah giler!
-Gaji sikit
-Ramai laki mnggatal.(ok,ni perasan.hahah)




PENGALAMAN 2

Next,saya bekerja di sebuah Hospital Sultan Haji Ahmad Shah.Ok,sini pengalaman memang best,Saya sangat2 suka.First saya ditempatkan di bahagian OT.Tau tak apa tu OT?
OT bermaksud OPERATION TEATER!Ok bilik bedah..kat sini bnyak pengalaman yang saya tak boleh lupakan.saya bekerja kat sini selma 6 bulan,then terus kene pergi daftr ke uia.owh tersangatlah sedih kan!!After 6 month,saya resign sebb nak sambung belajar.

Then setiap kali cuti sem,saya akan berkerja semula di HOSPITAL.
saya pernah berkerja di bahagian pejabat , klinik pakar , XRAY,FISIO, yang latest cuti haritu kat KECEMASAN.


OT (Operation Teater)
-Kat dewan bedah ni,saya dapat tengok orang bedah.orang pregnant nak bersalin,orang potong kaki.macam2 lah.terlalu bnyak..
-kene kutip tabung darah yng bnyak2..Kes HIV..macam2 kes lah.
-kene marah ngan staff,doktor,sister..macam2 la.but seronok,kene marah,hahah

KECEMASAN
-Kat kecemasan adalah bahagian paling pentng,dimana any case emergency,akan terus dibawa kt sini.Kat sini lah saya belajar erti kehidupan..Mati ditangan tuhan.Dalam sehari ramai yang akan meninggal.Ramai yang sakit,tersempak nak diperiksa oleh Doktor,dah meninggal. =(
kat bahagian nilah bnyak orang muntah,tandas kotor.
-Jangan tekejut saya penah pegang SOTONG yang dah dimuntah oleh seorng budak.
tapi yang pelik sotong yng dimakan tu tak hancur pun.so,guna tangan je kutip muntah sotong tu.

KLINIK PAKAR
-Klinik pakar bahagian dimana pesakit akan jumpa personal doktor dia,kiranya dia buat appointment lah.agak luas,penat sangat.Tanda kat sini tersangat lah kotor,ok I DISLIKE.
disebabkan saya mmg x suka pada kekotoron,so setiap hari kene garas,pastu cuci bersih,LUBANG TAIK tu memg kene sendal sikit.totally guna tangan.ADA BERANI?? hahaha

Gambar ngan member2 time dalam DEWAN BEDAH =)

PEJABAT
-pejabat tempat pentadbiran,seronok,sebb staf2 baik,suka bagi makan,hensem2,cantik2.hahahah
heaven,dapat pengalaman =)

REASON SEBAB RESIGN

Sambung belajar.


PENGALAMAN 3

CHICKING 

Pernah dengar x chicking? Chicking ni macam KFC jugak,cuma jenama die layan.Saya kerja kat sini dalam 1 bulan je.Sebb cuti pendek.Kat chicking,saya kerja sebagai DININF.kira serve makanan,cuci toilet.Ok toilet lagi.hahah
gaji pun sedap RM900..pastu setiap hari ada meal yng percuma,kiranya boleh pilih nak set apa..
Ok kat sini agak relix,cool ,waktu solat sangat terjaga and yang penting kat sini kene fasih bahasa Inggeris,sebb company DATUK.hhaha =)

REASON SEBAB RESIGN

Sambung Belajar.


ok,Sampai disini sahaja cerita saya.Nak job part time or Kerja kat hospital macam saya?
Sangat2 diperlukan,boleh call saya-0169501092-Norsakinah Ideris-



Tiada ulasan: